Unox bierbommetjes ontploffen… in prijs

preloader

Zijn Unox bierbommetjes niet vooral heel duur?

Unox maakt de laatste tijd weer volop reclame voor de Bierbommetjes. En ik begrijp wel waarom. Want struinend door de supermarkt viel mijn oog op de hoge prijs voor de 150 gram varkensvlees: € 2,39. Hiervoor krijg je wel 10 halve knakworstjes, 28 ingrediënten en een strak ontworpen verpakking.

Dure marketing

Daar zit dus een vette winstmarge op waar de dure tv-commercials van kunnen worden betaald. Of is het andersom? Dat de melkkoe van Unilever wel veel reclame móet maken om (de vrouwen van) bierdrinkende mannen hier grif voor te laten betalen?

Autodrop-effect

Hoe dan ook, Unox lijkt vooral gebruik te willen maken van het Autodrop-effect: de koppeling van een product aan een situatie en deze vernoemen tot een “nieuw” product. In de auto kun je natuurlijk elk soort drop (in elk type zak) eten. En met een biertje gaat bijna elk type worst of versnapering er wel in. Je betaalt dus vooral voor het idee dat je iets specials in huis haalt.

Kiloprijs

Omgerekend tel je bijna 16 euro per kilo neer voor een product dat doorgaans enkele euro’s kost. Neem bijvoorbeeld de Pittige party knaks (ook van Unox) a 5.23 per kilo (€ 2,09 voor 400 gram). Ok, ik heb ze niet geproefd, maar gezien de ingrediënten zal het niet veel van elkaar verschillen. Bovendien is dit een kwestie van smaak.

Conclusie

De knakworst is vooral bedoeld als een betaalbare versnapering. Feit is dat je voor het geld van ongeveer 10 bierbommetjes een Greenfields biefstuk koopt, 50 Mora bitterballen of bijna een halve kilo Autodrop parkeerwachters! Ik zou het wel weten…

Reageer
Wat kaan jij het liefst als je niet de Bob bent?

Leuk stuk?